Cape Coast KoSa

26 juli 2015 - Cape Coast, Ghana

Vrijdagmorgen vertrokken we om 6.00 uur naar Cape Coast. Het afscheid van de kinderen viel zwaar. Er waren al veel kinderen wakker en buiten dus nog een dikke knuffel hier en daar. Ontroerend om te zien dat kinderen transn in hun ogen krijgen omdat je weg gaat of zeggen; 'Ma Don't go'. Bah, niks voor mij en Maud. Tranen wg, slikken en snel weg!

Dag mooie mensen en lieve kinderen van Hanukkah, we gaan jullie missen en zeker niet vergeten. We will go back!!!

Na een rit van 7 uur kwamen we aan op KoSa, een stukje paradijs op aarde. Strand, zon, zee en heel veel rust, heerlijk om alles wat we gezien en meegemaakt hebben hier nog eens door te nemen en te laten bezinken. Nu nog even lekker vakantie houden samen met Antoinette, Thomas en Aniek.

Ook waren Mariette en Mozes er met Sem en Noah. Noah werd 6 jaar en we hebben met z'n allen zijn verjaardag gevierd en cake gegeten.

Wat een luxe ineens, eten wat je wilt, wijntje op het strand en niks hoeven. Dit wordt een fijne afsluiter van onze Ghana trip maar alles wat we op Hanukkah hebben gezien en op de school; 'Circle of live' was absoluut het hoogte punt!

Deze les voor het leven pakt niemand ons meer af en zien we als erg waardevol en een geweldige ervaring die we mochten meemaken!

Dank aan alle sponsoren! mede door jullie konden we veel betekenen voor Ghana!

Dank aan Mariette en Mozes, mensen die zich met hart en ziel inzetten om kinderen een veilige plek te bieden waar ze zichzelf mogen zijn en een kans krijgen zich te ontplooien.

Dank aan de vrijwilligers, Sandy, Fleur, Heleen en Isa!  het was fijn om met jullie samen te werken.

Dank aan Antoinetten, Thomas en Aniek. Voor ons bijzondere mensen waar we een prachtige tijd mee hebben beleefd. Het was super om jullie te mogen leren kennen.

Dank aan mijn toppers Mart en Maud die zich super hebben ingezet en actief hebben meegedraaid. Ik ben trots op jullie!!!

Dank aan Richard die ons toch maar even 3 weken heeft laten gaan en ons in alles gesteund heeft ook vanuit Nederland,,,

Wij gaan nog even genieten.......en over 48 uur zal ook voor ons te reis weer naar Nederland weer beginnen.

1. Edwin, Anouk, Stan en Ruth:
    Prachtig geschreven Maureen!!
    Wij zijn trots op jullie.
    We zijn heel benieuwd naar al jullie verhalen.
    Heerlijk om jullie straks weer te zien!
    Geniet nog en tot gauw!

Dikke kus van Ed, Anouk, Stan en Ruth
  2. Ruth:
    26 juli 2015
    Super gaaf !! maar ik mis jullie wel hoor.... de tijd vliegt, jullie komen woensdag alweer terug... :( voor jullie :) voor mij liefs van jullie allerliefste nichtje
  3. Inge:
    Door Inge:
    Hoi Maureen, Maud en Mart. Wauw de reis zit er bijna op. Maar de reis in je hoofd zullen jullie nooit meer vergeten. Wat een belevenis hé. Hoe bijzonder alles. Dit kun je bijna niet in woorden uitdrukken, dit moet je gewoon beleeft hebben. Je zult straks merken hoe fijn het is dat Maud en Mart ook mee zijn geweest. Want jullie zullen nog lang en vaak hier met elkaar over praten. Want straks komt de verwerkingsperiode. Zo fijn als je dan er met elkaar over kunt hebben. Super bezig geweest daar las ik .
    Klasse. Ik wens jullie een goede reis terug en binnenkort als jullie zin hebben gaan we lekker bij kletsen. Dan kunnen Pam en ik samen met jullie mooie herinneringen en momenten ophalen. Doei doei
    Liefs Inge

29 seconden geleden geschreven
  4. Hans:
    27 juli 2015
    Lieve Maureen, Mart en Maud
    Wat moet ik aan al die reacties nog toevoegen?
    Geweldig wat jullie hebben gedaan, voor en tijdens jullie verblijf in Ghana. De wereld zal er niet direct door beter worden maar later als deze kleine menskes groot zijn zullen zij nog steeds weten dat er meer is dan egoïsme en eigen belang. Jullie waren daar een schoolvoorbeeld van. Tot slot, hij kan het niet meer zeggen, maar wat zal jullie vader en opa trots op jullie zijn geweest
    Liefs van ons uit Almelo, een goede reis terug straks en geniet er nog even van.
    Tot ziens in Denekamp