De tijd vliegt

21 juli 2015 - Sunyani, Ghana

Vorige week woensdag zijn we naar de 'wednesday-market' geweest. Een hele ervaring ;)) Er wordt van alles aangeboden van zeep tot 2e hands schoenen, bh's, noten, vis maar ook prachtige stoffen. Maud heeft prachtige stof uitgezocht om een broek te laten maken voor wel 17 cedi. Dit is ongeveer €4,50 inclusief maakloon. jammer dat je op dat moment niet bedenkt om er een paar meer te laten maken. Zulke mooie stoffen!!! Ook ik heb prachtige stof uitgezocht. Weet nog niet wat ik ervan maak maar te mooi om te laten liggen. Misschien ga ik morgen nog wel even weer terug hihi.

Prachtig om te zien hoe rustig deze mensen afwachten tot je bij hun 'kraampje' komt. Ze zijn erg verlegen maar alleraardigst en zo dankbaar dat je wat koopt, prachtig! En dan alle 'waar' die de vrouwen op hen hoofd dragen met daarnaast nog vaak een kind op de rug! Ik kan er de hele dag wel naar kijken!!!

Daarnaast kreeg Mariette vorgie week een telefoontje van de social welfare dat Mary, een meisje van 1,5 jaar weer terug gaat naar 'huis'. Ze wordt opgevangen door goede vrienden van de familie die haar destijds ook gebracht hebben nadat haar erg jonge moeder niet voor haar kon zorgen. Een schattig grietje dat bijna kon lopen en we allemaal veel mee geoefend hebben. Een moeilijk moment voor Mariette. Je ziet haar enorm grote hart dan spreken en het kost haar moeite om haar te laten gaan..... Gelukkig blijf je de kinderen die terug geplaatst worden nog een hele tijd volgen totdat je zeker weet dat het echt goed met ze gaat. Mariette wat ben je een geweldig mens!! Zo betrokken en met zo'n missie....... ik vind jou en Mozes kanjers!!!

We zijn vrijdag ook om 7.00 uur met de bus meegegaan naar de Solomon Bennet School. Hierop zitten een aantal oudere kinderen van Hannukah. Ze vinden het geweldig dat we met hen mee gaan. Op maandag en vrijdag bij het begin en dus de afsluiting van de week staan alle kinderen in rijen op het plein en zingen een aantal liederen. Daarna worden ze teoegesproeken door de directeur en wordt er samen gebeden. Tot slot wordt er weer gezongen en gaan de kinderen in rijen , marcherend naar de klassen. Er wordt uit volle borst meegezongen, de kinderen lijken er echt plezier in te hebben! Ook dit was weer een bijzondere ervaring!

1. Hans:
    21 juli 2015
    Lieve mensen wat prachtig dat jullie dit allemaal mogen meemaken, wat een schat aan ervaringen, geweldig. Nog heel veel plezier voor de tijd die jullie overblijft.
  2. Edwin, Anouk, Stan en Ruth:
    21 juli 2015
    Geweldig!!!!
    Heerlijk om jullie verhalen en ervaringen te lezen. De foto's zijn prachtig!!
    Jullie zijn helemaal "besmet" met Hannukah denk ik.
    Hele fijne tijd nog daar. Ook al vliegt de tijd, genieten he?!!!!

Dikke kus
    Anouk
  3. Andrea en Arie:
    25 juli 2015
    wat een fantastische ervaringen.
    Dat blijft jullie allen een leven lang bij. Ik hoop dat Richard zich een beetje kan inleven. Er persoonlijk bij betrokken zijn, de geuren, de warmte een andere mentaliteit; het anders dan het 'verhalen'. Ben zelf net terug van Bangkok en Bali (fotoopdracht). Je verteld het wel en laat de foto's zien voor degene die het aan hoort er echter niet bij was is toch anders. Ben benieuwd naar de verhalen als jullie weer terug zijn. Geniet volop van deze tijd. Groeten Arie en Andrea