Een dagje Hannukah

21 juli 2015 - Sunyani, Ghana

Excuus voor een tijdje niet schrijven! Helaas is het internet niet altijd wat we hopen. Via mijn telefoon zet ik de 'hotspot' aan en kan daardoor verbinding maken via de I-pad......helaas liukt dit niet altijd. Nu weer nieuwe internet gekocht en lijkt het goed te gaan. Het is en blijft Afrika natuurlijk!

De dagen worden gevuld met het aankleden van de kinderen 's morgens om 7.00 uur waarna we ze naar school brengen. Daarna ontbijten we met aale 10 vrijwilligers en worden de taken verdeeld; pre-teaching, snoezelen en 'Artlessen' op de circle of Live.

Het pre-teachen met de Ruben, Akua en Zoë werpt z'n vruchten af, erg leuk! Zodra we beginnen met het goedenmorgenliedje beginnen ze te stralen en doen actief mee de gebaren. Daarna puzzelen of bouwen en afsluiten met een boekje van Nijntje of Dribbel. Tot slot een liedje en dan is het duidelijk voor de kinderen dat we klaar zijn! De volgende keer gaan we met scheerschuim aan de slag. Het zal mij benieuwen wat ze daarvan vinden.

Ook het snoezelen met de beperkte kinderen is fijn. Lekker genieten van de wind, geluiden of masseren van de armen en benen met babyolie vinden ze heerlijk! Afia Pomma is altijd blij als je haar ophaalt en ze vindt het heerlijk om op de bal te zitten en te wiebelen.

De kinderen zijn hier vroeg wakker. Om 6.00 uur hoor je buiten al veel geluiden. Logisch dat ze dus rond een uurtje of 10.00 (de kleintjes) alweer moe zijn. Ze vinden het heerlijk om op je schoot te slapen maar gaan ook op de grond liggen om te slapen.

Tussen de middag eten we weer met de vrijwilligers en genieten van de soep die Mirjam voor ons gemaakt heeft.

Daarna is het even tijd voor de was. Dit gaat allemaal met de hand en in koud water dus elke dag een beetje want het stapelt zich snel op met deze temperaturen ;))

Om 12.00 uur komen de kinderen met een beperking weer thuis. Uniform uit, wassen en spelen maar. Om 15.00 uur komen de kinderen van de Circle of Live weer thuis en helpen we hen ook met uitkleden, wassen en omkleden. Daarna lekker met hun spelen, stoeien, loombandjes maken, knutselen of zingen en dansen op K3, kinderen voor kinderen en andere mooie cd's gekregen van Inge Oude Nijeweme.

morgen weer verder! groeten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingeborg:
    21 juli 2015
    Wauw wat een geweldige ervaring!!!
  2. Wendy:
    21 juli 2015
    Wauw Maureen, wat een bijzondere verhalen en wat een mooie herinneringen straks!