Weekend in Ghana

14 juli 2015 - Sunyani, Ghana

Inmiddels hebben we onze draai al aardig gevonden op Hannukah!

Het weekend zijn er dus de hele dag kinderen dus hebben we voor de zaterdag iin spelletjesmiddag op het plein van de school georganiseerd. Twister, stoepkrijt, blikgooien en spijkerpoepen. eerst een ronde met de jongste kinderen en daarna een ronde met de oudsten en de beperkte kinderen. Ze vonden het erg leuk! dus volgende week maar weer.

's Avonds kregen de kinderen een pakje drinken en een pakje met kleine koekjes. na het uitdelen hiervan zoekt iedereen een plekje om te genieten van het lekkers.

Op zondagmorgen krijgen de kinderen vers gebakken brood en Milo. Dit is water met melk en een beejte cacaopoeder.  Wat een feest. De oudste kinderen verdelen dit en zorden dat er voor dat iedereen iets krijgt.

Rond 10.00 uur kwamen Moses en Mariette voor de kerk. dit wordt gegeven in de Diningroom.Heel bijzonder om te zien hoe er mama's in trance raken door het zingen, de muziek. Erg indrukwekkend! het is fijn om daarna met Mariette te besprken waarom dit gebeurt en hoe het werkt.

Zondagmiddag hadden we een middag vrij en zijn we met de vrijwilligers naar het Eusbett hotel geweest om lekker te zwemmen en te eten. Moses kwam ons weer ophalen dus met z'n allen in zijn auto. Wat een lol, radio aan en maar zingen, geweldig!  wat een super sfeertje onder de vrijwilligers (9 personen)

Gisteren begon weer de nieuwe schoolweek. 's Morgens weer op tijd helpen met aankleden en naar school brengen. 's Middags mocht ik kijken in een klas en meedraaien met de kinderen. Geweldig zoals deze docent werkt! heel practisch, veel in spelvorm en erg complimenteus en motiverend. Mooi om te zien hoe hij de instructie geeft en begeleid inoefend met materiaal ;)))

Vandaag zijn we alweer een week van huis. De tijd vliegt!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lisette:
    14 juli 2015
    Wat mooi om telkens je verhalen te lezen. Zo levendig. Kan me er helemaal een voorstelling van maken.
  2. Suze Boomkamp-Derkman:
    16 juli 2015
    goedenavond Maureen,Maud en Mart,
    Wat een gezoek om op de juiste sitre te komen.
    Ik zat steeds via Google te zoeken maar dat ging maar niet ,maar wel via de bovenste balk.
    Jullie verhaal ken ik ook maar dat was in Gambia.
    Waar wij waren was echt helemaal niets.
    De kinderen zaten op de grond en de leraar gaf les op een krijtbord wat helemaal verweerd was.
    Via een School en ziekenhuis in Apeldoorn hebben we een container over laten komen om daar twee schooltjes te voorzien van tafeltjes en stoeltjes ,
    schriften,potloden en krijt.
    Ook hadden we daar een gezin die we een zonnepaneel zonnepaneel meebrachten zodat de meisjes 's avonds nog konden studeren in de compound .
    Je weet niet wat je dan ziet.
    Twee kinderen op een stoeltje die al anderhalf uur hadden gelopen naar school.
    Ik denk dat het daar nog wel aardig is bijgespijkerd zo te zien.
    Maar je verkijkt jezelf erop.
    Op welke manier je ook les geeft.
    Is het Engels talig of Frans talig ?
    Nu Maureen,Maud en Mart heel veel SUCCES MET JULLIE WERK DAAR EN IK BEKIJK DE SITE REGELMATIG HOOR.

HARTELIJKE GROETEN OOK VAN HARRIJ EN NIJ ,SUZE