Accra-Kumasi-Sunyani

11 juli 2015 - Sunyani, Ghana

Het versturen gaat lastig, zodra ik een blog verstuur wordt ik uit het internet gegooid maar ik doe mijn best!

Na een half uurtje vliegen kwamen we aan in Kumasi! Na even wachten kwam David om ons op te halen. Nu nog een uurtje of 3 en dan komen we eindelijk op de plek van bestemmig. Hier hebben we 2 jaar naar toe geleefd!

Mariette stond ons op te wachten en heette ons welkom. Het was rustig in Hannukah omdat de kinderen van 3 jaar en ouder naar school zijn. hierdoor konden we krnnismaken met de kleintjes. daar hadden we weinig moeite voor nodig. Ze kwamen gelijk op ons af, zo leuk. wat een heerlijke knuffelkonten haha.

Mariette heeft ons daarna rondgeleid en een kennismakingspraatje gehouden over wat de verwachtingen zijn van de vrijwilliger. en daarna aan het werk! de kinderen kwamen uit de school om15.00 uur. de ouderen vanaf een jaar of 7/8 redden zichzelf maar de jongeren moeten geholpen worden. Uniform uit, schoenen uit (die gaan alleen aan als ze naar school moeten) en douchen. om de beurt onder de (koude) kraan, afdrogen en      kleren aan. daarna even tijd om te spelen en met z'n allen eten in de 'diningroom'. de meeste kinderen eten zelf, met hun handen. ze krijgen een metalen bakje vol met rijst met een sausje erover. dit wordt handmatig door elkaar gemixt en kleine balletjes van gemaakt en opgegeten. alle kinderen eten met smaak, zijn blij met hun eigen bakje. Niemand zeurt!!!

Daarna nog even fijn gespeeld en op tijd naar bed. De reis was super maar vermoeiend dus op tijd slapen!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade