Accra

10 juli 2015 - Sunyani, Ghana

Eindelijk was het zover. De reis waar we al 2 jaar mee bezig zijn geweest gaat beginnen. Na maar een paar uurtjes slaap vertrokken we om 02.30 uur naar Schiphol. Richard bracht ons natuurlijk weg. Nadat we afscheid hadden genomen konden we door de douane en vertrok ons vliegtuig mooi op tijd naar Lissabon. Om 08.15 uur kwamen we aan en moesten even wachten omdat ons vliegtuig naar Accra om 09.40 uur vertrok. Prima vluchten hebben we gehad. En om 14.00 uur zetten we onze voet. Op Afrikaanse bodem. Veel mensen, vreemde geur een drukte met taxi's...... Iedereen is erg behulpzaam maar wil ook graag geld verdienen. Even uitkijken hiermee dus. Gelukkig stond George ons op te wachten en bracht hij ons naar Gilbbt, een questhouse waar we deze nacht verbleven. Uur paar uurtjes later kwam ook Sandy daar. Ze reist verder met ons mee en is al veel vaker in Hannukah geweest. 's Avonds nog fijn even samen gegeten en op tijd slapen. De volgende morgen werden we weer opgehaald door George die ons naar het vliegveld van Accra bracht. Om 9.00 uur konden we inchecken en rond 9.30 uur vertrok onze reis naar Kumasi. Een vlucht van een half uur in een klein vliegtuig waar ongeveer 55/60 personen in kunnen. Na een half uur vliegen waren we er. Onvoorstelbaar...kort na het opstijgen werden er al water, pakje fris en koekjes uitgedeeld.